lördag 17 mars 2007

En bra dag

Opp amaryllis, fast krokus!
Det har varit en schysst dag idag, mycket bättre än igår men kanske inte lika rolig som i förrgår. Torsdagen var alldeles för rolig, (tack L!) så roligt ska jag inte ha på läääänge.
Dagen började med sedvanlig långpromenad med två glada hundar som bilden visar. Meja är så full i vårkänslor att hon inte vet vart hon ska ta vägen, grönt gräs och fåglar att skälla på, livet leker. Charlie tar det hela med ro, han har ju upplevt några fler vårar gammgubben.

Efter hundpromenaden var jag på biblioteket och lånade en hel hög med spännande böcker. Lite rött te med blåbär och en ingefärsgodis slank ner medans jag drömmde mig bort bland textilböcker och alldeles för dyra inrednings och trädgårdstidningar. Efter denna injektion av insperation så gjorde jag klart ena framstycket till mammas kofta och la upp till det andra av bara farten. Jag är helt förvånad, kanske kanske blir den klar ändå, tråkkoftan.
Måste avsluta med att säga hej och tack till er som skrivit kommentarer här i min blogg. Jag uppskattar det väldigt ska ni veta och jag hoppas att ni får ut någonting av mitt svammel.
Kram till er alla, kända som okända bloggläsare!







1 kommentar:

Anonym sa...

det er bare dejligt, at låne en masse bøger og blade på bibloteket og så bare sidde der og lade sig inspirere!KH Miri