fredag 30 mars 2007

Uppdatering

Nu har jag;
  • Bakat åt min mormor. Det blev en lingonkaka ur "Sju sorters kakor".
  • Gått en långpromenad med hundarna.
  • Sytt upp mannens byxor.
  • Stickat så långt jag kommer på fluffsjalen utan att ha köpt garn till kanten. Jag skulle vilja ha en skitig olivgrön färg men att hitta det i den här stan känns hopplöst och jag vill använda den NU!
  • Sytt åtta små hönshjärnor i pastelliga färger. Dom är inte klara de ska få ögon och vingar och fyllas med ris, men jag har sytt kropparna.

Inte dåligt faktiskt, och jag som tyckte att listan var så lång. Kvar är att gå till mormor (då har jag dessutom gått en långpromenad till och det kan behövas för jag smakade på smeten och den to die for!), laga middag och pyssla med lite handsömnad framför tv:n ikväll.

Fredagar är folkmusikdagar, iaf om det är fint väder. Idag har jag lyssnat på Garmarna och Skrömta. Kan varmt rekomenderas om man känner för lite blod, mord, vemod och nyckelharpa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har haft en travl,men dejlig dag ,lyder det som om. Nu venter en hyggelig aften.God weekend.