fredag 27 april 2007

London calling (eller nja storstaden calling men ni fårstår konceptet...)

Storstaden (haha igen) gjorde mig gott. Ett par timmar på stan för mig själv med besök i garnaffär (inga inköp, för mycket på för liten yta, förvirrande) och en stund på hemslöjden. På hemslöjden köpte jag ett par stickor i vaxad bok och jag klappade på underbara fantastiska garner från färgkraft. Svart alv tex och Lind (tror jag att den hette), vilka underbara färger och så mjukt garn. Vill ha!
Efter att mannen klarat sitt prov (Grattis!) firade vi med vegetarisk buffé och allt var underbart gott och trevligt. En toppendag med andra ord.

Det enda smolket i min glädjebägare är att jag inte hittar något satinband till min bomullströja, varken i storstaden eller i min egen stad. Jag ska göra ett sista försök imorgon annars får jag tänka om men det är ju så tråkigt!

Inga foton idag heller som ni märker men ni får föreställa er hur glad och nöjd jag är i min DoReDo:ade nya kofta.
Ha en bra helg! (Det tänker jag ha, med loppisrunda, fika, trädgårdsarbete och grillning.)

Inga kommentarer: