lördag 5 maj 2007

Lite lördagsgodis

Så här mycket har den växt systerdotterns kofta. Jag hoppas att den ska krympa ihop lite när man tvättar den. Kanske blev den något gles men jag ville att den skulle se mer grovstickad ut. Det var jätteroligt att börja uppefrån och sticka ner, det ska jag abselut göra igen. Kanske på min kommande svarta mohairtröja. För inget borde väl kunna bota en 30-årskris som en gothig svart tröja och en ny piercing, eller? Den blir smått svindyr dock min tröja så det får nog vänta tills skatteåterbäringen dyker upp. Vi får se om jag kan vänta så länge.
Mannen är och tittar på drifting så jag är alldeles ensam hemma. I min ensamhet försöker jag läsa ikapp mina trädgårdstidningar. Jag har varit alldeles för rastlös på senaste tiden för att läsa, stickningarna har ropat högre desutom. Men idag passar det utmärkt att läsa om magnolior och årets perenner.
Jag har bakat en mandelsockerkaka till min mormor också. Jag ska gå dit med den till henne i eftermiddag och förhoppningsvis träffa min moster lite också. Hon kommer med tåget från Skåne idag. Grytlappen har jag virkat själv. Jag är tokstolt över den eftersom jag är så kass på virkning. Eller kass är jag kanske inte riktigt längre, men jag är en nybörjare. Jag älskar såna där gammaldags mönster. Ska nog virka upp lite pastelliga bomullsrester vad det lider och göra ett gäng riktigt tantiga grytlappar. Ett lagomt litet handarbete att ha med sig på badstranden kanske?
I ett löjligt försök att pigga upp mig själv lyssnar jag på Shout Out Louds nya skiva. Den är underbar! Men inte upp-piggande i en enda sekund. Fast de mörka 30-årstankarna byttes som i ett trollslag ut mot lika mörka tonårstankar. Magiskt!

Inga kommentarer: