tisdag 22 maj 2007

Raport från sjuksängen

Eller nja, sjuksoffan kanske mera. Jag hatar att vara sjuk det är så tråkigt! Jag som är van vid att vara ute flera timmar om dagen och minst två regäla promenader sitter bara och hostar i soffan. Jag stickar lite också. Ett par nya slit och släng sockor till mannen, jag passar på att testa ett lite roligare flätmönster på skaftet men det synns nog inte så bra på bilden.
Det blev en bolero av silkegarnet, jag kunde inte låta bli att börja lite, vi får se om det blir bra eller om det krävs några upprepningar för att få det perfekt. Det är en ren njutning att sticka med garnet och det känns lätt som en sommarvind. Återstår bara att se hur långt det räcker.

3 kommentarer:

Byian sa...

Hppas att du snart kryar på dig. Läser ofta din blogg för att du är så underfundig...
Gillar dina bilder också

antfarm sa...

Hej darling!

Gick in på sticka mera för att kolla datumet vi pratade om. 27 maj var det så vi kan nog få våra sock bytare nästa vecka!!

Nu hade det dessutom kommit ett sjalbyte som jag genast anmälde mig till. Har du sett det?

Kram

Bia sa...

snokar runt lite i cybervärlden, det är så spännande att se vad damerna har för sig :)
Kreativiteten är det sannerligen inget fel på :)
Snygg tröja! Kunde inte gjort den bättre själv, fast jag har ju också slutat sticka för tillfället.