söndag 29 juli 2007

Andra bullar


På stickfronten intet nytt. Jag kämpar på med min ärm, jag börjar se slutet på den andra blomman och därmed börjar det kännas som att jag skulle kunna få börja med någon annan stickning...kanske. Mitt mål är att vara klar med den andra blomman innan Augusti börjar, då borde det vara rimligt att jag blir klar med hela ärmen före 1 september. Men man vet ju aldrig. Jag har kännt mig lite låg på sista tiden och jag är i behov av en tröst-stickning (läs grön silkeshalsduk) men det kommer att kännas så bra när jag är klar med min ärm och då skulle en grön silkeshalsduk vara en grym belöning. Livet är fullt av mariga val...
Idag har jag bakat, bullar och kryddig rabarbersockerkaka åt min mormor och mycket goda durumvete/rågsiktsfrallor åt oss. Imorgon lutar det nog åt att sätta en surdeg. Något roligt måste man ju ha när det regnar och man har satt upp underliga stickregler för sig själv. :)

3 kommentarer:

WHO KILLED MARILYN sa...

Hej!Men vad trevligt.Jag gjorde detsamma på dig i går.Läskigt!!
Jo i dag har det allt vart en bra dag.Ingen fest i går så det är nog därför.Hur har du det då ?
Borde vi inte fika tycker du ?

Kram kram :)

Bertina Işık Yalçınkaya sa...

Merhaba size Türkiye'den sevgiler getirdim. Kabul ederseniz sizinle blog arkadaşı olmak isterim, sevgilerimle.

Anonym sa...

Klart du ska ha en tröststickning! En sån måste bara finnas i stickkorgen. Så sticka lite silke så kommer det kännas mycket bätre sen. ;)