fredag 17 augusti 2007

Fredagsmys


Nu är de klara, regnbågssockorna till lilla W. Nu lägger vi dem till handlingarna. :)
Annars har jag och syster och systerdottern haft en trevlig dag tillsammans, skönt att inte vara helt ensam allt för många dagar i rad. Jag har skördat i mitt grönsaksland och gjort årets första äppelkaka, det känns ganska bra att det börjar bli höst faktiskt.
Jag beställde lite garn också, jag hade tänkt beställa garnet till den där kjolen men då fanns det inte så många nystan inne som jag behövde så det blev sockgarn istället, svart, vitt och mörkbrunt. Spännande va?! ;) Jag fick faktiskt lov att handla lite, jag måste ju ha något att göra när jag sitter här hemma ensam och övergiven...faktiskt!
Jag stickar lite på silkessjalen men det är svårt att sticka spetsstickning när systerdottern envisas med att det ska vara stearinljusbelysning när man har fredagsmys.

Inga kommentarer: