måndag 3 september 2007

Jobb, jobb och lååånga varv

Tack för de trevliga kommentarerna som mitt förra inlägg fick, nu ska bantar-Björn hålla sig på mattan, jag lovar! :)


Jag jobbar! Vad galet det känns. Fredag, Måndag och Tisdag (dvs imorrn) det känns nästan lite mastigt efter ett långt sommarlov. Eller så inte... Men jag är glad över alla jobb som jag kan tänkas få, tråkigt är det bara att hundarna har åkt hem till mamma eftersom Charlie inte klarar av att vara själv ens för en liten stund. Jag saknar dem redan helt sjukt mycket. Mannen har också åkt tillbaka till sitt jobb. Tråk tråk tråk. Fast jag har ju katterna och kaninen att samtala med och så har jag ju en och annan stickning att roa mig med. Om jag nu orkar vill säga när jag kommer hem från jobbet.
Benvärmarna är klara iaf och raglantröjan växer, men varven är såååå långa.
I min ensamhet ska jag ta itu med silkessjalen också, nu ska den bli klar och det passar perfekt att jag inte har någon att prata med när jag ska hålla tungan rätt i mun och formar grenar och löv. :)

1 kommentar:

Joanna sa...

Jag förstår vad du menar med långa varv. Du visar nya bilder på den snart hoppas jag!