onsdag 19 september 2007

Nostalgi och garnmys

Snabbt retroaktivt självporträtt gjort i paint bara för att ni ska kunna se det framför er...


Det har varit en spännande dag idag må jag säga. Roliga lektioner blandat med galna barn och ännu mer galna vuxna. Dessutom har jag haft lektion i det klassrum där jag spänderade typ 75% av min gymnasietid. Riktigt skumt, allt är annorlunda, klassrummet hör ju för bövelen inte ens till gymnasiet längre, men ändå behövde jag bara känna lukten och titta ut genom fönstret för att vara tillbaks. Många roliga minnen och många sorgliga också, olycklig tonårskärlek och heta disskutioner, fruktansvärt mycket fniss och faktiskt ett par tårar också. Det finns ett par personer som jag saknar så fruktansvärt mycket från den tiden och så har vi en person som inte ens finns längre..... Sorgligt.
När jag kom hem så hade mitt Yll o Tyll-paket kommit med posten, Wow liksom!
Det är så tråkigt att jag inte har någon kamera för något mer färgsprakande och klappvänligt var det längesen jag skådade. Men ni får tänka er det, silke och alpaca och mjukaste underbaraste merinoull i varma färgglada nyanser.
Garnmys!
Jag fick ju lov att lägga upp till den där alpacamössan från garnstudio på en gång, jag var ju liksom tvungen... :) Nu ska jag njuta i soffan framför Grey's Anatomy så det så!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jo, det har du rätt i. Jag funderade faktiskt också på att göra något till mig själv istället... Men jag ÄLSKAR ju att få presenter, så jag kunde inte motstå! :)

Ska försöka leta reda på lite Islandslav så fort som möjligt!