tisdag 9 oktober 2007

Nu ska här bli andra sjal-bullar!

Nu är mammas sockor klara, fin fina blev dom även fast det "bara" är ett par restgarnssockor. Jag hittade ett nytt sockmönster när jag var ute och toksurfade och jag måste säga att jag är urnöjd. I väntan på att jag ska skaka fram en kamera länkar jag till mönstret istället, kanonfint som sagt men jag gjorde en annan tå. Jag tycker om min gammla vanliga tå det är bara att erkänna det.

Jag sydde klart kjolen också, den ska bara ha lite knappar sen är den klar på riktigt så att den kan användas. Den är sydd i smalspårig cyklamenrosa manchester med svart foder och svart tyll-volang. Den är kort och skolflickspunkig och jag älskar den!

Vad betyder nu detta? Jo att jag inte längre har någon ursäkt till varför jag inte börjar med min malabrigo lace sjal. Det får bli en candle flame shawl det var ju det jag tänkte när jag köpte garnet, sen ballade jag ur en smula men nu är jag på rätt spår igen. Jag ska bara andas in och ut ett par gånger, sen så.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herre je vad du hinner med att göra väldigt många saker!
Och inte förstod jag vad det var du skulle göra för sjal men hoppas på bild såsmåningom.
Imponerad blir jag iaf :)

Thepas sa...

Det ska bli spännande att se bilder på kjolen! Jag ska också börja sy igen när jag har ett hus med plats för pysselrum...

Eva i Halmstad sa...

Tack för sockmönstret de skall provas.
Ha de gott idag , Eva.

Dödergök sa...

Dandelion! Ja och nej, ibland hinner jag med väldigt många saker, ibland känns det som om ingenting blir gjort. Idag känns det mitt i mellan... :)

The Fuck up! Jag ska försöka få till en bild så småning om. det är roligt att sy, men mer utrymmeskrävande än tex stickning. Jag har ett stort sovrum där både vävstol och sybord får plats, eller nja nästan plats...

Eva!
Kul! Länka gärna till ev bilder sen det skulle vara kul att se andras prinsess-sockor.