torsdag 3 januari 2008

Sjuk, sjuk,sjuk....

Inga stylade flashiga bilder idag inte. Min Torsdag i ett nötskal. Ört-te med honung, alvedon, näsdukar och strumpstickning. Jag har börjat på sockklubbens Monkey-sockor, även fast jag egentligen ville göra ett par gröna till mig själv. Men jag kan inte beställa garn förns efter den 15:de och jag kan inte göra så mycket annat än att sitta och sticka i det här tillståndet. Dessutom blir jag ju utom mig av avundsjuka när jag sett alla andras fina Monkysar. Jag har redan stickat två par strumpor och 2008 är rena spädbarnet. Det här kanske blir sockornas stora år, med tanke på sockklubben och allt?
Bilder på färdiga objekt kommer när jag frisknat till (ska till läkaren i eftermiddag äntligen!) och mottagarna fått i fötterna i dem. Jag har stickat ett par lite norsk-inspirerade svart/vita längre strumpor till min syster och ett par typiska restgarnsstrumpor, visserligen rätt fina men ändå, till min mamma. Jag tror att de här första Monkysarna också hamnar hos min mamma. Cerise resår i Opalgarn och mörkgrått skaft och fot i Fabel. Mönstret är verkligen urkul och finfint.

På bilden syns även min sjal/kofta jag vet fortfarande inte vad det ska bli, men fin är den.
Nej nu har nog teet svalnat, tillbaks till soffan med andra ord.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, tråkigt att vara sjuk! Hoppas att du snart mår bättre!

Anonym sa...

Vad använder du för garn till dina monkeystrumpor? A;o)

Anonym sa...

Stackare som är sjuk. Krya på dig!

Är det cirkelkoftan du stickar (den gröna stickningen)? Det är samma mönster som Hemlock Blanket fast med ärmar. Vad använder du för garn? Jag är sugen på en kofta av det mönstret.

Fina Monkey. Kul med annan färg på resåren än själva strumpan :-)

Åsa sa...

Det är verkligen inte roligt att vara sjuk. Tur att du får komma till doktorn. Man brukar inte få nån tid förrän man är döende. Krya på dej. Åsa

Dödergök sa...

Tack för era "krya på dig"-hälsningar! Det värmer ska ni veta.

Anonym! Jaganvänder rester som jag hde hemma, till den färgglada resåren tog jag en snutt opal och till själva sockan använder jag fabel från garnstudio.

Ulricha!Jepp det är den cirkelkoftan som jag stickar efter iaf, jag använder lacegarnet från handpainted yarn men jag måste anpassa mönstret för att få det till en kofta eftersom den kommer att bli för liten för mig i det garnet så jag har inte bestämt mig än för om det ska bli en cirkelsjal eller en kofta.

Anonym sa...

Jag var dundersjuk under nyår men så fick jag (springer till köket och ser vad den heter)..... echinaforce! Ingen nyhet precis, har ju funnits ett tag, men den funkar så bra att då de som inte ville ta den fortfarande ligger till sängs så är jag uppe och flänger runt! Du har en utmärkelse på min blog. Kolla in!

Kajsa sa...

Stackars, stackars dej, tycker du blir förkyld mest hela tiden :( Så ironiskt att Monkey var första sockorna i sockklubben! Jag funderade nämligen på att gå med. Men eftersom jag alltid har problem att hitta inspirationen att färdigställa den andra sockan så bestämde jag mig för att inte göra det. Istället beställde jag ett garn som matchar min favvotröja att sticka (just det!) ett par Monkey i! :D Så nu kan jag ju låtsas att jag är med ;)

Krya på dej vännen!