tisdag 5 augusti 2008

En liten utmaning

En morgon som denna med tunga tankar och regntunga moln passar det utmärkt med lite förströelse i form av en utmaning från Agata. Som vanligt är jag tok-anarkistiskt så jag utmanar ingen annan speciell, med andra ord kan alla som läser det här känna sig utmanade om de vill. :)


Regler:
- Svara på alla frågor- Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen



Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Ta fram symaskinen och sy upp ett par byxor åt min mormor, när den ändå är framme ska jag passa på att sy nya bäddar till hundarna och sy i en dragkedja i en kjol åt min mamma.

2. Diska.

3. Sticka klart en gladrandig strumpa.

4. Åka till veterinären med Måddesty.

5. Gå e långpromenad med hundarna om det inte börjar åska.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
För 10 år sen hade jag gått ut gymnasiet och bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa. Jag låg mest på sängen och stirrade i taket och lyssnade på the Smiths. När jag inte gjorde det målade jag och läste tonvis med böcker ibland drack jag gin och tonic och suktade efter svartrockare.

Ställen du bott på? I huset där min morfar föddes, i en arbetarlänga med mögel i badrumsfönstret, i mamma och pappas hus, ett halvår hos min mormor och morfar efter att mammas och pappas hus brunnit, tillbaka hos mamma och pappa, i en liten etta med sovalkov, tillsammans med systern och systerdottern i en fin lägenhet i ett rufft område med knarklangare i porten, i källaren i en gammal frälsningsarmélokal, tillsammans med mannen i en mysig 50-tals lägenhet men med lösa pitbullar på gården, vår fina underbara 1800-tals idyll. Allt inom samma kommun.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa hus! Ett litet 1700-1800-tals jordbruk och sen byggnadsvårdsrusta enligt konstens alla regler.
2. Betala av lån och skulder åt mig själv och dem jag tycker om.
3. Låta bli att tänka på pengar och bara ta dagen som den kommer.
4. Investera klokt så att jag aldrig behöver tänka på pengar igen.
5. Skänka pengar till bra människor och organisationer som gör bra saker, ex. på bra saker: miljö, djurrätt, kvinnofrid, barn och solidaritet.

Inga kommentarer: