lördag 25 oktober 2008

Smink


Jag är lite dålig på att svara på alla dessa så kallade utmaningar som flyger omkring i bloggvärlden men nu när Medea skickat en rolig sminkutmaning åt mitt håll måste jag ju svara. Om inte annat för att få publicera en bild på mig själv där jag ser ut som en transvestit.

Okej då kör vi!


Sminkar du dig varje dag?

Nej det gör jag inte. Jag tycker att det är väldigt roligt med smink men jag har inga som hellst problem med att gå ut bland folk helt totalt osminkad. Oftast är jag nog smikad när jag går till jobbet men mest för att det är roligt att ta till vara på varje tillfälle man har att vara lite fin.



Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags?

Pja jag sminkar mig ju rätt mycket när jag sminkar mig oavsett om jag ska till jobbet eller på galej men det går rätt snabbt, 10 min kanske.


Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad?

Jag köper inte smink varje månad, inte ens varannan. Kanske lägger jag ut 500 kr på ett år.



Vad använder du för smink till vardags?

Underlagskräm, shimmer och/eller ögonskugga, blush, eyeliner, mascara och läppglans.


Om du fick välja endast en produkt, vilken skulle det vara?

Äh sånt här är ju tramsigt ska man sminka sig så ska man göra det regält annars kan man lika gärna låta bli. Jag säger cerat.


Vilken produkt klarar du dig utan?

Puder, har aldrig riktigt förstått mig på det.


Nu ska man ju utmana någon annan men se det gör inte jag, om du känner dig utmanad ta och svara vettja!

2 kommentarer:

Kristina sa...

Jag håller med dig om att skall man sminka sig så blir det väl hela kitet. Annars är kanske läppstift min grej.

Anonym sa...

Du får dagens bredaste leende! Ha det!