söndag 19 oktober 2008

Systerns bolero



Mönster; Jag har utgått från boob holder men sen har jag ändrat på det mesta. Jag har skippat puffärmen och jag har anpassat maskantalet efter garnet och systern.
Jag tycker att den blev superbra men systern skulle eventuellt vilja ha lite längre ärmar, hon ska känna sig för, jag har garn kvar fall det skulle behövas.
Jag är mest nöjd över passformen och färgen, toksnyggt men trist att sticka tröjor i bomull jag måste liksom vårda varje maska för att det ska bli riktigt bra.

Garn; 300 g muskat från garnstudio i färg nr 38. Jättevacker färg.

Stickor; 4mm addi lace rundsticka, 4 mm strumpstickor till ärmarna och 3,5 mm strumpstickor i bok till avslutningen på ärmarna.



9 kommentarer:

Nettan sa...

Jättesnygg systern blev i sin nya bolero. Himla snygg färg.

Garnhumlan sa...

Fin bolero. Har velat sticka en sådan till dottern ett tag, men hon har varit tveksam. Får se om hon ändrar sej nu när hon ser hur fin din blev.

Anonym sa...

Den blev jättefin. Snygg färg också.
/klockarbarn

Clara sa...

Snygg! Mycket snyggare än orginalet, och den klär verkligen systern din. /Clara

Tvärslå sa...

Jättesnyggt.
Själv skulle jag inte kunna ha en sån för jag skulle frysa svanken av mej,men snyggt är det.

Anonym sa...

Jättesnygg! Syster alltså! ;) Jaaa, boleron oxå såklart! Härlig färg!
Om det är bomullsgarn, töjer sig inte ärmarna lite då, månne?

Kristina sa...

Vacker färg! Muskat är ett favoritgarn, men jag har mest virkat babyskor i det. Väldigt fin passform. Kul att lyckas så bra.

Dödergök sa...

Hej!
Tack för era kommentarer, jag gillar verkligen den här boleron. Men det blir nog så att jag stickar på några cm på ärmarna, de krympte mer än väntat i tvätten och hon vill att de ska gå ner på handen en bit. Men för att fötydliga kan jag bara säga att systern blev jätteglad och nöjd i övrigt. :)

LadyNight sa...

Vilken fin bolero! Tjusigt. Har själv länge funderat på att ge mig på något sådant projekt och det här gav inspiration :)