söndag 14 juni 2009

Svensk sommar

Ny grön trösterik stickning i detta tröstlösa väder. Eller vänta lite nu, jag gillar ju regn egentligen men nu börjar det bli lite tjatigt. Jag har ingen aning om hur detta projekt ska sluta men tanken är att det ska bli en liten kofta/bolero och jag siktar på att bli klar till midsommar. Jag stickar med dubbelt virkgarn och det är någon slags egen variant av påfågelsmönster.
Den gröna sjalen från igår behöver blockas (jag stickade faktiskt klart en långstrumpa till Morse igår), förmodligen kommer jag ha mer nytta av en alpackasjal än av en tunn bomullskofta till midsommarafton.

Regn regn regn mot rutan.

Så här mörkt är det alltså inne, nej bäst att tända lite fler ljus och fixa en till kopp te. Idag blir det inte mycket annat gjort här hemma och det är riktigt skönt faktiskt.
Vill man så kan man gå in till Ulrika och titta på väldigt fina bilder från igår.



1 kommentar:

Ulrika sa...

Så fint!!

Jag börjar också bli less på regn. Nån dag eller två är skönt men inte så här många... Det är så mycket man vill ut och göra och hur kul är det i störtregn och halv storm?

Oh well.
Jag har också druckit te och stickat ikväll. Och tittat på Poirot. Riktig mys-tv. :-)