onsdag 22 juli 2009

Jag kan inte räkna dem alla

Nästa projekt som är värd en avslutning blir min mormorsrutefilt. Har börjat på den sjunde rutan idag och tanken är att det ska bli nio rutor allt som allt, en remsa till ska alltså på till höger så att rutan med smårutor hamnar i mitten. Sen hoppas jag att garnet räcker till en kant också.
Mormorsrutor är kul, alldeles för kul. Jag måste verkligen städa, inte virka mer nu. Inte virka mer nu.

Inte blogga mer heller för den delen. Nej nu blir det bob hund på väldigt hög volym det gör städningen åtminstånde något roligare.
Tralla la lilla molntuss, kom hit ska du få en puss.............

7 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Jag virkar och broderar mycket hellre än att dansa med dammsugaren.
Men ibland är tyvärr städning ett nödvändigt ont. :)
Lyckat till med städningen!

annas alster sa...

Mormorsrutor är i sanning beroendeframkallande!

Emilia sa...

Så fin den blir, härliga färger (håller med föregående talare!)!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Säger bara: WOW!! så schnyggt!!!!!

Kristina sa...

Jag har nog avverkat min period för mormorsrutor för längesedan, men då var jag också helt i dess våld.

Katta sa...

Vilken fin filt..Jag vill oxå kunna handarbeta, men jag har alltid haft dålig finmotorik i händerna så att allt blir superhårt. När jag har stickat i mina unga dar har t.ex halsdukarna blivit superhårda. Får gå en syslöjdskurs eller så för att kanske lära mig lite mer igen..

Dödergök sa...

Paradiset kaos! Vem gör inte det?! men nu är iaf nedervåningen dammsugen och det är ju inte så dumt.

Annas alster! Ja det är ju helt sjukt, just nu har jag hur många projekt som helst i tankarna som på nåt sätt påminner om mormorsrutor.

Emilia! Tack! Den innehåller bara älsklingsfärger.

Vintersmycken! Tack så mycket!

Kristina! Ja vi får se hur länge perioden håller i sig för mig, vi får hoppas att den här lilla pläden hinner bli klar iaf innan behovet är mättat. :)

Katta! Ofta håller man för hårt när man är nybörjare oavsett finmotorik. Öva är det enda som hjälper, och att ha kul medans man gör det! :)