fredag 31 juli 2009

Polly Jean





Mönster; Polly Jean, julimönster i sockklubben. Jag insåg till min fasa att jag nästan inte stickat några strumpor alls från sock-klubben i år. Jag har nästan inte stickat några strumpor över huvudtaget och det måste jag snabbt ändra på. Jag gillar verkligen Polly Jean, bladmönster är alltid min grej och PJ Harvey är en utav mina favoritkvinnor genom alla tider.
Jag har ändrat lite som vanligt, jag stickade en slät tå istället för den lite skumma tån i mönstret. Jag gillar verkligen de vridna räta maskorna, de kringelikrokar sig så vackert ner för foten.
Garn; Zitron Hand art, färg Grenada, 64 gram. Vacker vacker färg.
Stickor; Jag stickade med stickor 2,25 mm istället för 2,5 och då sitter de som en smäck.










10 kommentarer:

Ulrika sa...

De blev verkligen fina!

Tror jag ska sticka mig ett par Polly Jean jag med. Jag har två nystan Lorna's laces shepherd, kanske det vore något till dem?

Annas garndrömmar sa...

Så härliga dina Polly jean blev, i den färgen dessutom - mums! Jag måste nog sticka mig ett par såna också, men tillsvidare tragglar jag på med mina Lakeside fortfarande...

Marie sa...

Fina och färgen på garnet är ju underbart. Får göra ett nytt försök, kom inte överens med mönstret tidigare.

Sillen stickar sa...

Vilka söta sockar! Å för att inte tala om hur snygga dina halvvantar blev!

Linda sa...

Urvackra! Du tar så fina kort på det du stickar, frukter och bär och blommor. Jag blir så inspirerad!!

Lina sa...

Rosigt och finstämt!
/Lina

teresa sa...

Grattis, jag har inte stickat ett enda par i sockklubben iår...
Gillade dina halvvantar längre ner på sidan, läckra!

Eva S sa...

De blev jättefina......snart sätter jag stickorna i mina.....är på efterkälken med sockar(har 3 par på gång) och måste sticka ifatt.
Alltid kul att läsa din blogg.
Kram
Eva i Lund

Dödergök sa...

Ulrika! tack, jag gillar dem, min andra tå blev mycket bättre än mitt första försök.

Åh jag älskar shepherd sock, jag har också två härvor liggande till något riktigt lyxprojekt.

Anna! Åh vad fina dina lakesidesocks blir, jag var in på bloggen och tittade. Mina är klara ska bara bloggas.

Marie! Tack så mycket! Jag var lite för trött när jag la upp till den första och då förstod jag inte ens diagrammet men efter andra försöket gick det mycket bättre. Kanske värt att försöka igen alltså. :)

Sillen! Tack, tack. Det är nästan så att man längtar efter de första minusgraderna nu. :)

Linda! Vad kul att jag kan inspirera med mina bilder, för mig är det viktigt att föröka hitta det vackra i vardagen.

Lina! Å Tack!

Teresa! Nej det har varit lite segt för mig med, men nu är jag tillbaks på banan igen.

Eva! Vad roligt att du tycker det. Jag har kommit in i sockstickningen igen nu, har massor med idéer och mönster jag vill sticka.

Åsa i Skuttunge sa...

tja man kan ju inte annat är hålla med! Snygga!