fredag 21 augusti 2009

Redan fredag!

Det här är veckan då allting går tillbaks till det normala, eller det skulle kunna vara det iaf. Mannen har börjat jobba igen och jag är åter dömt till ett liv i ensamhet och armod.
Nej inte riktigt kanske, men det har varit lite segt att vara själv igen.
Igår var jag i alla fall och klippte mig och det var det bästa som hänt på länge.

Så här illa såg det nämligen ut innan och tro mig, det är inget att sträva efter. På de här bilderna syns också den otroligt tjusiga utväxt som jag stolt sparat ut under sommaren.

Så här lång var luggen minuterna innan jag gick till frissan, man kan bli deppad för mindre, fast här är åtminståne utväxten borta.


Sega veckan har livats upp av ett mycket fint garnpaket som låg i brevlådan redan i Måndags. Fyra små fina nystan från ViKanGarn.se
Tack så mycket Viveka, garnet är verkligen jättefint!


I tisdags åkte jag hem till mamma och pappa och sov över, 11 timmar sov jag! Kanske har det att göra med att jag tokvävde en matta till mammas kökssoffa. Kanske sover jag bara underbart bra i mitt gamla flickrum.
Det var roligt att väva men nu har jag jordens träningsvärk och jag är stel som en gammal tant i axlarna.. Nästa vecka ska jag väva en matta till mig själv, kanske delar jag upp vävning på mer än två gånger då, kanske inte.
Jag har en idé om en Norogarns-inspirerad matta i höstiga jordiga färger.




Självklart gosade jag med katterna när jag var hos mamma. Bara Adolf kom med på bild.





Annars har jag mest varit ute och gått och passat på att arbeta i trädgården när vädret har varit så fantastiskt. Idag regnar det och jag måste verkligen göra någonting åt röran hemma här. Hur kommer det sig att det blir värre inne när man bara är ute?
Egentligen har jag bara lust att strunta i allt, dra täcket över huvudet och försöka slå det där 11 timmarsrekordet från i tisdags.
Men så funkar inte riktigt verkligheten.
Istället lyssnar jag på nya Moneybrother och gråter en skvätt igen (vad är det med den där skivan egentligen?), lägger disk i blöt och stickar ett varv på nya citrusfärgade tåuppsockorna som kom till igår när jag tröttnade på smakfulla prettobroderier.






Vad ska ni göra i helgen?










Jag vill passa på och tacka för alla underbart inspirerande och roliga och snälla kommentarer om mina påsömsvantar, mer info kommer. Tillsvidare får ni också njuta av den supergulliga lilla krukros som jag fick av mannen innan han åkte i måndags.
Ha en riktigt bra fredag och var rädda om varandra där ute!





4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Så fint av din man, att ge dej blomma när han åker och inte när han kommer hem, då har du ju den hela tiden han är iväg.

Vad är de där röda i dina fönster, ser ju inte riktigt =)

Ha en go helg på dej, min helg blir vid Tvn och friidrotten blandat med lite fotboll.
Eva

Unknown sa...

Han är ju gullig din man som ger dig en så rar ros att vakta. ;-) för det bästa man kan tänka sig ger man ju till det finaste man har. Glöm inte bort att stretcha axlar och armar emellanåt och att variera sysslorna. På såvis håller du förslitningsskadorna stången ett tag till.
Nog inget ovanligt att ögon kan tåras till bra musik. Var rädd om dig. Ha en riktgt go helg.

Anonym sa...

Ett tips e o se Moneybrother live. Livar alltid upp! Kolla turneplan på hans hemsida!

/emc

Dödergök sa...

Eva i Halmstad! Det är faktikst en av få blommor jag fått av min man så jag blev genuint överrasskad och glad.

Pelagoner är det i fönstret och rönnbär. :)

Stickfantomen! Haha det ska jag säga till honom när han kommer hem. Det bästa man har... hahahaha.
Skämt och sidor, rosen är jättefin och precis en sån som jag gillar.

Ja man borde nog stretcha mera, jag stretchar ju efter att jag varit ute och gått men inte efter stickning/vävning/trädgårdsarbete. Bra råd!

Anonym! Moneybrother är faktiskt en av mina favoritartister att se live, har sett honom fyra gånger nu tror jag och så Monster förstås på den gamla goda tiden. Men senast grät jag nog lite på spelningen också. Jag har blivit blödigare med åren.