onsdag 9 september 2009

Ishbel version tre







Mönster; Ishbel av Ysolda. Tredje gången gillt eller nåt. Det här är den tredje Ishbel som jag stickat på ganska kort tid, den första var i silke och den gav jag bort till min moster, den andra var lila och i mjukaste malabrigo lace (den fick min syster i födelsedagspresent). Jag tycker verkligen så mycket om mönstret och jag har inte tröttnat än, det kan mycket väl dyka upp en till Ishbel här på bloggen så småning om. Den här gången stickade jag den mindre varianten och den räcker precis till att vira ett varv runt halsen men finast är den nog när den ligger över axlarna och värmer, jag älskar de böjda snibbarna.
Garn; Colinette jitterbug i färgen wasabi squeeze (men visst är det mer senap och honung än wasabi över färgen?) 120 g väger den färdiga sjalen. Det mesta av garnet fick jag i present av fina Ulrika (hon gillade det inte, iaf inte att sticka i det) och den sista räddande snutten fick jag av Janette med den fin fina bloggen Okej då. Tack så jättemycket än en gång!
Jag älskar nämligen garnet och ser fram emot att sticka ett par strumpor i det så småning om.
Stickor; 4 mm addi lace, min trogna sjalsticka.


12 kommentarer:

annas alster sa...

Va snygg den är! Är det ett svårt spetsmönster? (typ sticka ihop avigt i bakre maskbågen och annat fasansfullt?)

Anonym sa...

Den är ljuvlig!Färgen passar dig.Jag har stickat sockor i Jitterbugg.De blir jättefina och mycket hållbara.Ha det gott./Ella.

Anna sa...

Ja den är toppen! Måste försöka mig på det mönstret!

LenaL sa...

Åh, så härlig den är!!!

Ha det så jättegott!

Klockars Tina sa...

Åh så vacker! Du gör så mycket fina saker, en riktig inspirationskälla!! Ha det finast!

miastick sa...

Du har fått mig att köpa detta mönster förra gången du stickade en sjal i det, din fresterska ;)
Nu ska jag bestämma garn också.

Dödergök sa...

Annas Alster! Tack! Nej det är inte svårt alls, omslag och ihoptagningar och räta maskor och aviga varv.

Ella! Tack så mycket. Jag är verkligen sugen på att sticka ett par strumpor i jitterbug nu.

Anna! Ja gör det, den är verkligen jätterolig att sticka.

LenaL! Tack så mycket, ha det bra själv!

Klockars Tina! Vad glad jag blir, tack!

Miastick! Jag ser fram emot din variant!

jojo sa...

Jag vill också kunna sticka spetssjalar! Någongång ska jag finna mod till att starta, men så länge låter jag mig inspireras av dig och din blogg! (förresten så är rönnbärskronan/mobilen från ett tidigare inlägg helt underbar!

Anna sa...

Du är ursnygg i den där!

Anonym sa...

vad fín den är!
så romantisk! pernilla

Anonym sa...

Hej
Jag begriper inte hur du hinner sticka allt det fina! Du är fantastisk, efter att ha följt din blogg har jag själv börjat att sticka kommer inte i närheten av dina alster men tycker att det är trevligt ändå. Vart köper men mönstret till din fina sjal ?
mvh carina

Janette Millbom sa...

Åh vad fin den blev!! Jag som varit nära garnet länge nu (clessidra) kan oxå KÄNNA hur skön den måste vara!

Jitterbug rules!!! Åh vad jag vill köpa mer!! Och sticka fler ishbels med!!! Vill lägga upp NUUU :-D

Fröjdefullt att se!!