söndag 24 april 2011

Påskdagen

En så skönt slapp, varm och lugn dag. Jag har bara skrotat runt här hemma och packat upp kartonger (vi har fortfarande alldeles för många ouppackade), gått genom vitsippsängar med hundarna och fixat i köket. Kökssoffan har fått nytt polkagrisrandigt överdrag. Meja verkar gilla det, hon har legat där halva dagen.


Jag har strykit kökshanddukar också, i mängder. Tydligen är jag lite besatt av kökshanddukar. Jag har väldigt många. Vissa har jag vävt själv, andra är arvegods men de flesta är loppisfynd, jag har väldigt svårt att gå förbi en hemvävd kökshandduk på loppis.



Nu börjar påsklovet för mig, mannen har ledigvecka från och med imorgon och vi ska jobba på här hemma både i huset och i trädgården men vi ska passa på att bara vara lediga och njuta av våren också.





5 kommentarer:

kamilla sa...

kökshandukar är fint så jag förstår din passion för dessa :D
Ni får ha ett super påsklov.

myzpyz sa...

ha ett underbart påsklov :)
kramar

Rät&Avig sa...

Vilken vacker soffa! Tyget gör det där lilla extra...
/Ann-Britt

Paradiset Kaos sa...

Gamla kökshanddukar med ev. broderi är jättefina och så rejäla mot de man kan köpa idag.
Ha en skön påskledighet!!!

kråkspark sa...

Jag lider också av den åkomman, att köpa kökshanddukar på loppis. Undrar hur många man egentligen behöver. Jag får dela ut dem till mina fyra barn så kan jag köpa fler.