lördag 11 juni 2011

Garn

Två härvor Araucania ranco, en väldigt vacker blå, grå, grön och en ganska tråkig rosa. Båda köpta på rea hos Garnkorgen. Det blir nog strumpor av båda härvorna men den rosa ska nog få bada i lite färg jag har hemma eller så kombinerar jag den med någon annan färg, brunt skulle nog vara fint.

När jag ändå var i farten och beställde garn fick jag lov att prova den fina ekologiska Semilla som alla gillar. Jag beställde från nya webbshopen Garnfilibabba och jag är väldigt nöjd. Så vackert garn! Det här ska bli en tröja till syrrans bebbe, blå med apelsinfärgade ränder.



4 kommentarer:

Anonym sa...

fin fina garner.Visst e det kul närdet kommer garnpaket. Fick nyligen penar i present, att göra något till mig själv för.Har preis klickat hem garn för 800 kr, allt för garnkorgen // jenny-ann

Maritas Maskor sa...

Jaa, jättekul att få garnpaket!
Och de ser fina ut tycker jag. Ranco är ett härligt garn att sticka i. Semilla har jag aldrig provat.
Jag tycker inte att det rosa ser så tokigt ut, men jag förstår att det väl är för mjäkigt för en Gök :-)
Ha en jättefin helg!

Ps. Idag är det byggnadsvårdsdag på en gård här precis utanför Söderköping. Ska nog åka dit. Synd att du bor så långt ifrån, annars vore det nog något för dig också :-)

Maria sa...

Är de nedre garnet snott åt andra hållet än vad det brukar? Känns som om något är bakåfram...

Anonym sa...

Varje gång garnet kommer känns det som julafton!!Jag blir alltid så lycklig när jag klappar garnerna.Tänk att garn gör så att alla bekymmer inte finns.Fantastiskt.Härlig färgkombination till baby./Ella.