måndag 20 juni 2011

Sovrums-pepp!

Den här veckan är det dags att ta nya tag med sovrummet. Jag ska försöka motivera mig själv genom att dokumentera framstegen här i bloggen. Dessutom hägrar en IKEA-tripp.

Klädkammaren är helt färdig så när som på fyra lister och sen tapet, nja det måste göras något åt fönstret också men nästan helt klart. Listerna hoppas jag få hjälp med imorgon sen blir det tapetsering. Det kommer att bli så fint och prickigt här inne.



Jag tänker mig massor med förvaring, snyggt och prydligt. Massor med plats åt att stuva undan vinterkläder och annat.





I själv sovrummet har det stått ganska stilla men nu är vi igång igen. Om min tidsplan håller ska taket vara färdiggrundat ikväll. Kvistlackningen har tagit väldigt lång tid. Det jag ser mest fram emot här inne, förutom tapeterna så klart, är att måla golvet jag tror att det kommer att bli ett jättelyft.







Någon gång i framtiden ska det stå en kakelugn här men tillsvidare ska pappa få mura igen hålen så att det blir lättare att hålla rent och snyggt. När jag fyller 40 kanske jag kan elda i min kakelugn.









6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad spännande det ska bli att följa även den här förändringen!!

metamorphosis sa...

Man kan behöva peppa sig själv lite när man är mitt i renoverande! Håller på med en liknande kattvind här hemma, fast vi renoverar bort förvaringen till förmån för ett barnrum, så riktigt hur vi ska lösa förvaringen återstår att se! ;-)

Maritas Maskor sa...

Det ska bli så kul att se de där prickiga tapeterna uppe.
De är sååå snygga!

Annika sa...

Kul att följa din renovering!

Eva sa...

spännande att följa ert renoverande,det blir sååååå snyyyyyyygt!
Varför sätter ni inte in en kamin ist för att mura igen hålet ? bara en tanke om vintern blir kall!

Dödergök sa...

Medea! Skönt att höra att inte alla läsare tröttnat på vår renovering! :)

metamorphosis! Å det är en ständig kamp det där mellan att vilja ha så stora/många rum som möjligt och att ha praktisk förvaring. Klurigt!

Maritas Maskor! Det längtar jag också efter väldigt mycket.

Annika! Roligt att du tycker det, jag tror att många börjar tröttna. :)

Eva! Tack så mycket, det ligger många timmar bakom och framför oss.
Jag förstår hur du tänker med kamin men jag vet att provesoriska lösningar ofta blir permanenta och då får jag aldrig min kakelugn, så då fryser jag helre lite.