onsdag 28 september 2011

Ska vi byta grejer?




Jag har 3 nystan Debbie Bliss baby cashmerino i färg 340204 färgbad 14. Ett helt fantastiskt garn i en jättefin ljusblå färg. Perfekt för bebisstickning. Räcker tex till en tröja storlek 0-3 mån eller ett par små byxor. Det är bara det att jag tröttnat på färgen nu efter att ha stickat en kofta, ett par brallor och en mössa i garnet. Därför tänker jag försöka mig på ett litet byte. Är det någon som är sugen på mina tre nystan (värde ca 180 kr)? Jag kan tänka mig att byta mot tex 2 nystan av samma garn fast i annan färg tex, röd, turkos eller rosa. Eller ett nystan Colinette Jitterbugg (jag är insnöad på rött, turkost och senapsgult/lejongult för tillfället) eller annat roligt mjukt merino och eller ullgarn i fina Dödergökiga färger. Skriv en kommentar vettja med roliga förslag eller skicka ett mail. Allt för att undvika hyllvärmare eller hur?! (Tänk på att jag har djur, både hund och katt och även fast de inte ligger i mitt garnförråd kan det finnas något hårstrå på garnerna.)


4 kommentarer:

Cina sa...

Åh, jag byter gärna. Har en härva Jitterbug i en gulgrön nyans som kanske kan vara något. Tror att färgen heter wasabi men det kan jag kolla i kväll om du är intresserad. Kan finnas något annat hemma i garnskåpet också om jag får gräva lite. Maila gärna på cina(at)nollsexnoll(punkt)se

Dödergök sa...

Cina! Jag har mailat dig! Bytt är absolut bytt! Blir superbra med gulgrön Colinette jitterbug. :)

Clara sa...

Smart grej med byte! Jag gillar klädbytardagar, det borde finnas garnbytardagar också :)

Sjömans-Elin sa...

Schysst byte. Wasabifärgen är skitfräck!