söndag 12 februari 2012

Mammas mössa

Mönster; Eget inspirerat av alla möjliga mössor jag sett den senaste tiden. I en modell som inte riktigt passar mig men som borde falla min ömma moder i smaken. Den är lite liten för mig också men jag känner mig rätt gullig ändå i den. Jag har stickat ett rakt stycke i rätstickning och sen har jag sytt ihop det med små pärlemorknappar och efter det har jag plockat upp maskor för kullen och stickat den med lite häng i nacken med hjälp av förkortade varv. Lite pillerburk-modell så där.

Garn; 2 nystan ca 100g sandnes alpaka. Jag har stickat med dubbelt garn.

Stickor; 3,5 mm till kanten och 3,75 mm till själva mössan.





























21 kommentarer:

ylva sa...

Jättefin , snygg och enkel i form . Gillar den mycket

Iréne JB sa...

Fint med knapparna! Helt klart en fin mössa.

lotta n sa...

Gillar pillerburksmodellen!
Väldigt fin i sin enkelhet.

Petronella sa...

Jättefin! Kul med knapparna.

Katja sa...

Superfin!! Vill genast härma... :)

disa sa...

Superfin! =)

Jeanette Nord sa...

Supersnygg! Gillar knapparna! Själv har jag också stickat en mössa i helgen - i lovikka garn. Hade bråttom eftersom Åre hägrar nästa vecka. Det straffade sig så klart, den ser ut som en tevärmare! Fuck! Fast det är klart då kan den ju få nytt ett liv ihop med tekannan efter vintern! (jag håller på att träna mig på positivt tänkande just nu..)

maria carlander sa...

S N Y G G ! !
Lite kärlek direkt där.

Anonym sa...

Härliga bilder! fin, stilren mössa. :)

Löpmaskan sa...

Cool mössa, så snyggt med de små knapparna. Gillar nya designen på din blogg också!

sjusoverskan sa...

Vad läckert med knapparna!

Janette Millbom sa...

jättenajs! Söta knappar!

Dödergök sa...

Tack för alla fina kommentarer! Ni är bäst! :)

emma sa...

Superfin!! Jättesnyggt med alla knapparna :)

Anna-Karin sa...

Oooo så tjusigt!

Annika sa...

Så fin! Din mamma blir säkert glad!

Anta sa...

Jätte snygg mössa och din kära moder var super snygg i den.

Anta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Milla sa...

Jättefin ser, modellen ser väldigt skön ut! Fin blogg du har, kommer fortsätta att kolla in här:) Trevlig andra advent/Camilla

Anonym sa...

Seabird : Futuristic Mobile Concept Mobile phone By Mozilla

Here is my web blog - orgy

Anonym sa...

Increase Your Presentations By employing Interactive Whiteboards.


My blog post: complication