måndag 20 oktober 2014

Dött och kommit till fiberhimlen!

 Som vanligt så var jag sist på bollen med att skaffa Paypal, likt en sur gubbe i en 80-talsfilm är jag alltid skeptisk till allt nytt, särskilt om det har med pengar att göra. (Jag var till exempel bland de sista i mellansverige med att börja betala med kort och någon mobiltelefon hade jag inte förns jag var över 20.) Men det som tillslut fick mig att vekna var min omättliga hunger efter fibrer. För är är så sjukt mycket smidigare att handla på nätet med paypal och handla på nätet vill man när man blivit biten av spinnarflugan. Tre paket med ull har jag klickat hem den senaste tiden (inte riktigt sant men jag förklarar snart) och många fler lär det bli.
 Först ut är den här ljuvliga pastelldrömmen från min fina vän Amanda, hon är mer känd som Manduzana och hennes etsybutik hittar ni här. Det här är 100% Corriedale i färgen "My Little Pony".
Flätan känns oemotståndligt mjuk och fluffig.
 Det var ju inte riktigt sant att jag klickade hem den här för det här är en specialbeställd färg som Gro från Moodsofcolors har färgat till mig och den är en del i vårt byte. 100% Teeswater i färgen "Moody moods", så finstämt och vackert färgat, jag tänker på blekt novemberljus, snömoln och dramatiska soluppgångar och mörkt vintervatten när jag ser den här färgen.
Sist ut är den här sjukt snygga superfluffiga flätan från Three waters farm, gå in och sukta i deras etsybutik om du vågar för där finns det massor massor som väcker starkt habegär. Till slut efter mycket velande slog jag till på 100% Falkland i färgen "Redlight".

Nu vill jag bara spinna som en tok som ni säkert förstår.

Inga kommentarer: