torsdag 3 mars 2016

Det gror


Så här ser det ut i fönstret i mitt arbetsrum just nu. Kryddorna som jag sådde tidigt i februari har tagit sig fint under tilläggsbelysningen och snart känns det som att det är okej att börja så lite långsamma grönsaker. I år ska jag förkultivera allt möjligt, bland annat fyra sorters kål, bondbönor och luktärter men jag tänker också så en del bladgrönsaker i brätten för att plantera ut och kanske få en lite tidigare skörd. Det känns härligt att fortfarande vara i det där planeringsstadiet när allt är möjligt och jag fortsätter att läsa om kompost och djupbäddar på kvällarna och drömmer om stora skördar och gröna blad.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Det är lika spännande som att läsa om dina stickprojekt:)

Saras pyssel sa...

Härligt! Vad använder du för tilläggsbelysning?

Dödergök sa...

Jag har köpt ett special-lysrör från Weibulls (ganska dyrt) men det funkar egentligen med vilket lysrör som helst.

HojnaSandra sa...

Om du inte redan läst den så tycker jag att du ska ta en titt i Stefan Sundströms bok "Stefans lilla gröna". Jag sträckläste den under förra veckan och älskade den!