tisdag 27 september 2016

Fidra

 Mönster; Fidra av Gudrun Johnston. En tjock chunky mössa med ett grovt spetsmönster. Toppenbra mönster att följa och en mössa som beroende på garn kan passa de flesta.
Jag är fortfarande inte helt övertygad om att jag passar så himla bra i den här typen av mössa men jag ska ge den en chans nu i höst. Varm och gosig men ändå luftig är den iaf.

Garn; Mitt egna handspunna. Tjockt 3-trådigt navajoplyat, fibrerna kommer från min favoritetsybutik Threewatersfarm och om jag minns rätt var det Targhee och färgen heter 'Goldenrod'. Namnet passar så himla bra (Goldenrod är det engelska namnet på gullris), det gula går från gyllene till gulbrunt och mot gulgrönt i en perfekt melering.

Stickor; Precis de som mönstret säger, 5,5 mm och 6 mm.




6 kommentarer:

Heidi sa...

Den mössan gillar jag! Triangelmönstret på sidan är liksom pricken över I:et!

Dödergök sa...

Samma här!

Annika sa...

Det var ju en jättefin mössa, och vad bra garnfärgerna passar dina färger!

Camilla sa...

Den var mycket tjusig! Jag har ett handspunnet garn hemma som nog passar det. Roligt att se ett tjockare garn med mönster, tycker att det ofta blir så enkla mössor.

Manduzana stickar sa...

Väldigt snygg mössa! Jag tycker nog allt att du passar bra i den sortens mössa :)

Jonna sa...

Skitsnygg helt enkelt. Ska oxå testa!