måndag 5 september 2016

Rapport från sockfabriken

 Det har blivit en del sockor under sommaren och än är inte jag inte mätt på att sticka strumpor så fler par lär det blir under hösten.

Det här första paret är en prototyp som kanske kan bli ett mönster så småningom.
Jag är väldigt förtjust i det här klassiska unisex-utseendet på strumpor och har stickat ganska många liknande till Per genom åren. Han gillar välsittande strumpor med ganska höga skaft, de här fick ett strukturmönster och en resårstickad hälkil som tillsammans gör att strumpan sitter bra på foten. Snyggt är det också.

Sockorna är stickade med Manduzana sock i färgen "Metal" och tårna är stickade i Easyknits Deeply Wicked på stickor 2,25 mm så klart.



 Till mig själv har jag stickat ett par restgarnssockor, bara helt vanliga från tån upp med istickshäl. Jag har utgått från det fantastiskt fina blåmesgarnet från Moods of Colors och sen matchat det med gult från Limmo design och ljusgrått från Manduzana och hälarna stickade jag med Regia tweed.



Inga kommentarer: