måndag 26 december 2016

Julsockor

Som traditionen bjuder fick nästan alla i min familj ett par sockor i julklapp även i år.
De här tre paren stickades veckan före julafton och bildkvalitén är därefter.

 Min yngsta lillebror önskade sig tunna sockor som får plats inuti skorna så han fick ett par randiga restgarnssockor stickade från tån upp med en istickshäl.

 Min systers sambo fick ett par riktigt tjocka sockor, stickade i dubbelt tunt sockgarn från tån upp.
 Min äldsta lillebror önskade sig tidigt i höstas sockor som skulle se ut som Converse-skor. Jag tittade på olika mönster på ravelry men hittade inget som jag tyckte var riktigt bra så istället gjorde jag min egen variant.
Jag utgick från konstruktionen som Nola's slippers har, och stickade på "flärpar" för snörningen. Det här var riktigt rolig stickning och min bror blev väldigt nöjd.





Inga kommentarer: